Jaarverslag 2002-2003

Het schaakseizoen van de Eerbeekse Schaakclub begon met een ledenaantal van 23, waarvan 5 dames en 2 “nieuwe jeugdleden”.

Tijdens de wisseling van het seizoen 2001/2002 is dhr. Piet Vaags overleden. Hij was reeds lang erelid. Ook overleed dhr. Joop Meijman, oud-lid van de club en echtgenoot van Ria Meijman. Vele clubleden waren bij beide uitvaarten aanwezig.

De interne competitie startte op Donderdag 5 september en omvatte 26 ronden..Aan de OSBO-competitie deden ook weer teams mee.Het eerste team speelde in klasse 3C, het tweede in 4D.

Het rapidtoernooi ,Drieslag’ werd op drie avonden gespeeld. Ook snelschaak stond weer op de agenda.

Eind november werd weer de bijzondere activiteit georganiseerd. Het was een gezellige spelletjesavond onder leiding van Henk van Gijtenbeek.

Als laatste clubavond stond de slotavond gepland waarop doorgeefschaak gespeeld zou worden. Het laatste gaat wel door, maar door verhindering van enige bestuursleden op de avond van de Algemene Ledenvergadering zijn deze activiteiten gewisseld.

De Eerbeekse Schaakclub doet ook mee aan de Sportdag voor basisscholen. De jeugd kan dan kennismaken met de schaaksport.Verder organiseert de club nog het rapidtoernooi voor clubteams uit de regio.

Secr. Jenny Verheul.