Jaarverslag 2000-2001

Jaarverslag 2000-2001 van het clubsecretariaat

Het nieuwe seizoen startten we met 24 leden, waarvan 6 dames. In september begonnen we met de interne competitie. In de OSBO-competitie speelden we met twee teams. Het tweede team bestond uit dames en was vooral bedoeld om de Eerbeekse schaakclub te promoten. Team 1 speelde in de 4e klasse C en team 2 in de 4e klasse B.

De lessen voor de jeugd konden geen doorgang vinden vanwege te weinig
aanmeldingen. Wel werd er op een basisschool in Eerbeek nog les gegeven door enkele leden van de schaakclub.

We speelden ook weer het drieslag voor clubleden.

Het Rapid-toemooi voor clubteams speelden we op 12 en 26 april 2001. De
deelnemende clubs: Gorssel , Rheden, Doesburg, Zutphen, Voorst en
Eerbeek. Brummen en Twello speelden dit jaar niet mee.

Verder was er nog de zomercompetitie tijdens de zomerstop 2000.

De bijzondere avond op 30 november 2000 was dit maal ook zeer geslaagd. Dhr. Heijerman had de organisatie in handen van deze “creatieve” avond.

Einde jaar 2000 zegde Dhr. Keuning zijn lidmaatschap op en begin februari
meldde zich als nieuw lid Dhr. J. A. Gerritsen uit Laag Soeren.

De volgende leden zijn in 2001 25 jaar lid van de Eerbeekse Schaakclub: Mevr. H. van der Burg en de heren Beumkes, Nikkels, Van Gijtenbeek en
Zandbergen.

Op 10 mei zal de slotavond zijn waarmee het seizoen wordt afgesloten met een leuke schaakactiviteit. Ook zal de Eerbeekse Schaakclub zich nog vertegenwoordigen tijdens de Eerbeekse sport-tweedaagse voor basisscholen.

Verschillende leden zullen de jeugd laten kennis maken met de denksport
Schaken.

De algemene ledenvergadering van de OSBO werden bezocht door Rein Zuetenhorst en Gerrit Nikkels in het najaar 2000 en door Rein Zuetenhorst en Joop van Delft in het voorjaar 2001.

De receptie van VDS Beekbergen werd bezocht door Joop van Delft.

Jenny Verheul.