Slotavond reguliere competitie (28-04-2022): simultaan

Zoals gebruikelijk wordt elk schaakseizoen bij de Eerbeekse Schaakclub afgerond met een slotavond waarop de nieuwe clubkampioen simultaangever is en tegen zijn mede clubleden speelt.

Wim Geurink heeft dit als meervoudig clubkampioen al wel vaker gedaan, maar toch blijft het elke keer natuurlijk een uitdaging om alle partijen tot een goed eind te brengen. Aan het eind van de avond had hij toch een licht positieve eindscore bewerkstelligt.

Wim verloor van Rolf van Agtmaal en Gerrit Nikkels, maar was Hub Cuppen, Ed v.d. Griendt en Michiel Zandbelt wel de baas.

Het reguliere schaakseizoen zit er voor onze kleine club dus nu al weer op. Maar, terug van weggeweest, de voormalige “zomercompetitie” wordt dit jaar in ere hersteld op initiatief van Michiel. Een vijftal schakers spelen de komende maanden over en weer bij elkaar thuis een partijtje. De ervaringen hierbij opgedaan worden meegenomen bij de Algemene Leden Vergadering in september bij de start van het nieuwe seizoen.