Speelronde 12 (03-03-2022) er werd even een visitekaartje afgegeven..!

Op de eerste speelavond in maart, rond 12 alweer van onze interne competitie, meldden zich 5 schakers, waaronder, en dat maakt een avond speciaal, één nieuweling ! Twee schakers moesten zich helaas verhinderd melden en Michiel Zandbelt was daardoor ditmaal oneven.

Nieuw op de clubavond was Job van Oorspronk uit Eerbeek. De in zijn jeugd in Voorst geschaakt hebbende ondernemende Eerbeker was te voet naar het cultuurhuis Peter Dekker gekomen. Hij wilde wel weer eens in clubverband een potje schaken ter variatie van veel online partijtjes. De Eerbeekse Schaakclub is klein maar fijn en heette Job natuurlijk van harte welkom. Een heel klein beetje schrikken was het achteraf wel. Aan het eind van de avond bleek namelijk dat Job gelijk maar even zijn eerste partij winnend afgesloten had tegen meervoudig clubkampioen Wim Geurink. Dat is nog eens een binnenkomer! Wij hopen dat Job na het afgeven van zijn visitekaartje nog eens vaker op de clubavond verschijnt als hij beroepsmatig daar de tijd voor kan vinden. Wees welkom Job!

Aan het andere bord won terug-van-weg-geweest Ed van der Griendt van Paul van Berkum. Al met al blijft het in de ondanks een door covid-19 soms chaotische, en het kleine ledenaantal soms lastig in te delen competitie nog best spannend bovenin. Maar bovenal gaat het ons natuurlijk om de gezelligheid en te leren van elke schaakpartij, ongeacht de resultaten.

De uitslag in ronde 12 en de nieuwe tussenstand staan op de uitslagenpagina.