Speelronde 11 (24-02-2022) nette zege van Rolf van Agtmaal

Op donderdag 24 februari meldden zich vijf clubleden en was voorzitter van Berkum ditmaal oneven. Zandbelt en van Agtmaal op het eerste bord en Nikkels en Geurink op het andere bord werden aan elkaar gekoppeld. Ook werd er op drie borden gedamd door de Brummense Damvereniging in het cultuurhuis Pater Dekker.

Rolf van Agtmaal was, als verwacht, te sterk voor Michiel Zandbelt. Laatstgenoemde kwam nog wel redelijk uit de opening maar verzuimde bijtijds afdoende maatregelen te nemen tegen van Agtmaal’s open b-lijn. Daarnaast beschikte van Agtmaal tegelijkertijd ook nog over een vrij sterke b1-h7 diagonaal van de lichtveldige loper.Toen Zandbelt dat eenmaal in de gaten had moest hij plots veel speeltijd benutten om al denkend en overpeinzend te constateren dat de partij verloren aan het gaan was. Nikkels aan het belendende bord vond het grappig dat moment even vast te leggen. In ieder geval en nette zege van Rolf. Niks op af te dingen.

Gerrit Nikkels en Wim Geurink hadden als routiniers ook een onderhoudende partij. Daarbij was Nikkels enigszins aan het heen en weer dansen met zijn donkerveldige loper en Geurink met zwart met een solide stelling onderweg. Niettemin wist Nikkels voldoende compensatie voor zwart zijn bouwwerk te vinden en kwamen beide heren een remise overeen.

Zowel aan bord 1 als 2 werd daaropvolgend natuurlijk nog even geanalyseerd. Het zettenverloop van beide partijen is terug te vinden op de uitslagenpagina (door te klikken op de pion achter de uitslag van de desbetreffende partij)

Volgende week hopen wij weer terug-van-weg-geweest nieuwe gezichten te ontmoeten nu de corona maatregelen sinds vrijdag 25 februari j.l. verder versoepeld zijn.

De uitslag in ronde 11 en de nieuwe tussenstand staan op de uitslagenpagina.