Tweede speelavond: warmdraaien…

Op de 2e speelavond van het nieuwe seizoen werd opnieuw aan drie borden geschaakt. Dat gold zowel voor de dammers als voor de schakers deze avond.

Wij van de schaakclub begonnen zelfs oneven, maar nadat Henk, terug van vakantie, alsnog binnenviel in het cultuurhuis Pater Dekker kon er op drie broden gestreden worden.

Dat gebeurde -om te oefenen- alvast in het nieuwe format voor onze interne competitie. Eerst een rapid-partij (vanavond van 25 minuten, wordt 20 minuten) gevolgd door een klassieke partij tegen dezelfde opponent met wisselen van kleur. De klassieke partij spelen we dan met 60 minuten speeltijd + 10 seconden extra per zet.

Paul versloeg daarbij Henk, Wim was Ed de baas en Michiel moest zijn meerdere erkennen in viervoudig clubkampioen Rolf. Dat laatste zoals al bijna gebruikelijk na ene tamelijk lange partij waarbij het hout lang op het bord bleef. Maar beiden toch keurig binnen de tijd bleven en genoeg hadden aan dit tijdsformat.

In de maand september blijven we voorlopig zo nog wat warmdraaien. Vanaf oktober begint onze interne competitie, hopelijk met dan minimaal vier borden uit de kast.

De partij tussen Michiel en Rolf verliep zo: