Met een slot-simultaan zit het seizoen er op..!

Traditiegetrouw wordt op de slotavond van het schaakseizoen, ergens eind mei, een simultaan schaaksessie gespeeld waarbij de kersverse winnaar van de interne clubcompetitie het opneemt in zijn eentje tegen de andere clubleden.

Dit seizoen verliep grotendeels online en in een verder afgeslankt gezelschap. Niettemin werd ook online het seizoen afgesloten volgens de traditie. En dus nam Wim Geurink het op de digitale speelborden op tegen van Berkum, Nikkels, Bette en Zandbelt die zich aangemeld hadden. Een mini-simultaan, maar ook dat is..een simultaan.

Het viel Geurink zwaar dat schakelen op het scherm. Alleen van Zandbelt wist hij te winnen, maar het ging toch vooral om de fun en alle partijen waren zeker onderhoudend. Zo is en blijft er bij de Eerbeekse Schaakclub voor elk wat wils, ongeacht speelniveau.

We houden nu zomerstop tot begin september en hopen en verwachten dan weer gewoon fysiek elkaar te kunnen treffen in het Cultuurhuis Pater Dekker. Het nieuwe seizoen 2021-2022 dat dan aanvangt zal tevens het 85-jarig bestaan van onze kleine, maar trouwe schaakclub inluiden.