Geurink pakt ook de snelschaak titel bij ESC

Dit seizoen werd er online ook weer eens een snelschaak kampioenschap gespeeld bij de Eerbeekse Schaakclub. Conform in het verleden aan de echte borden werden partijen van 7+0 minuten afgewerkt, steeds eenmaal met wit en eenmaal met zwart tegen dezelfde tegenstander.

Na twee avonden snelschaak en een paar inhaalduels enkele dagen nadien prijkte wederom de naam van Wim Geurink bovenaan het eindklassement. In 10 snelschaak potjes vergaarde hij 7 punten. Net een halve punt meer dan Gerrit Nikkels en een vol punt meer dan Paul van Berkum die op de plekken twee en drie eindigden.

Vanaf volgende week begint onze voorjaarscompetitie, ook weer online. We gaan dan weer terug naar een meer klassiek tempo met langere speeltijd. Waar we in het najaar 20+10 partijen speelden gaan we de komende maanden 30+30 partijen afwerken.

Voor de uitslagen van het snelschaak kampioenschap 2021 klik hier.