Voorst en Doetinchem winnen rapidtoernooi ex aequo

Maar liefst 53 deelnemers verdeeld over negen clubteams uit de regio namen zondagmiddag 10 januari deel aan de eerste online versie van het Eerbeekse Schaakclub rapid-toernooi voor clubteams. Een geweldige opkomst waar de club blij mee werd verrast.

Nadat er gedurende drie middaguren gestreden was en 223 rapid schaakpartijen verder wachtte echter nog een tweede verrassing. Er bleek totaal onverwacht niet sprake van één winnend clubteam maar de teams van de Voorster Schaakclub en Schaakvereniging Doetinchem kwamen allebei ex aequo op de eerste plaats uit. Zij kregen het voor elkaar exact evenveel punten bijeen te spelen. Op enkele punten achterstand legde een team van Schaakstad Apeldoorn beslag op de 3e plaats.

Aan het toernooi deed ook een jeugdteam mee van de Schaakvereniging Doetinchem, dat werd zeer gewaardeerd. Zij zagen hun senioren dus als mede-winnaar het toernooi eindigen. De gastheren en initiatiefnemers van de Eerbeekse Schaakclub eindigden zelf als zesde, met vader Peter en zoon Roel Bette als
topscorers.