Online clubavond in nieuw jasje hervat

Nu we wegens de tweede piek van de covid-19 pandemie weer terug moeten vallen op online elkaar bestrijden op de 64 velden hebben we op lichess.org de draad weer opgepakt.

Waar we in het voorjaar wat ad-hoc indeelden hebben we nu de Swiss tournament feature maar eens ingezet. Is toch anders dan een avondje “Arena”-schaken. Een Zwitsers toernooi over 5 ronden, eens per week een partij van 20 minuten en 10 seconden extra per zet. Een leuk tijdsformaat om ook af en toe nog wat te kunnen dollen via het naast het bord op het scherm aanwezige chat-blokje.

Voorlopig zijn we online met dezelfde zes clubschakers opnieuw van start gegaan. Helaas wilde dit technisch voor onze gerespecteerde Theo niet zo lukken zoals wij het bedacht hadden. Hij speelde uiteindelijk buiten toernooiverband tegen Paul een partij.

Uitslagen:

W. Geurink – M. Zandbelt 1-0 [partij]

G. Nikkels – P. Bette 1-0 [partij]

Th. Heijerman – P. van Berkum 0-1 [partij]

Nadat de toernooi-partijen afgerond waren speelden de meesten van ons nog één of twee extra partijen tegen elkaar. De kop is er weer af. Volgende week verder.

De eerste tussenstand op https://lichess.org/swiss/eczYNMLY: