1e ronde Drieslag- (rapid)toernooi

Donderdagavond 8 oktober is in het cultuurhuis Pater Dekker weer het jaarlijkse drieluik rapid-schaken gestart. In het zogenaamde Drieslagtoernooi spelen we op één avond drie partijen van 25 minuten. En dat doen we in het seizoen in totaal op drie avonden. Na maximaal negen partijen wordt dan de clubkampioen rapid-schaken bekend. Afgelopen seizoen waren we blijven steken na zes van de negen partijen vanwege de corona pandemie. Hoewel we daar ons nu nog steeds in bevinden zijn we vandaag toch weer begonnen met rapidschaken.

Voor de eerste speelavond melden zich zes schakers waardoor er driemaal aan drie borden gespeeld kon worden. Belangrijker dan de uitslagen was dat we daarbij onderling weer veel schik hadden. Een gezellige schaakavond, waarbij we ons soms in moesten houden onze dam-vrienden niet te storen. Zij speelden een reguliere clubavond met dus langere partijen.

De uitslagen van de eerste drie ronden rapid-schaken 2020-2021:

Ronde 1:

P. van Berkum – P. Bette 0-1
H. Cuppen – W. Geurink 0-1
M. Zandbelt – G. Nikkels0-1

Ronde 2:

G. Nikkels – P. Bette 1-0
M. Zandbelt – H. Cuppen 0-1
W. Geurink – P. van Berkum 1-0

Ronde 3:

G. Nikkels – W. Geurink 1/2 – 1/2
P. Bette – H. Cuppen 0-1