Uitslagen interne competitie 17-10-2019

De derde ronde van de interne competitie werd een gezellige boel bij de Eerbeekse Schaakclub. De opkomst was al weer een stuk beter dan vorige week zodat op vier borden geschaakt kon worden. De eerste partij die eindigde was die tussen Zandbelt en van Gijtenbeek. Met zwart trok eerstgenoemde na vroege materiaalwinst aan het langste eind via een pion-zet naar mat.

“een remise? daar vind ik niks aan, dan speel ik liever door”

Op het naastgelegen bord speelden Cuppen en Geurink een tijdens het spel live door beiden als “kat-en-muis en omgekeerd” gekarakteriseerde partij. Er werd wat af gegrinnikt, ook toen beiden pas na 17 minuten in de gaten hadden de klok nog niet gebruikt te hebben. De partij had twee kanten op gekund, o.a. miste Cuppen vroeg in de partij een paard-vorkje waarmee hij op materiaal voordeel had kunnen komen. Uiteindelijk trok Geurink aan het langste eind. Lang speelden ook de penningmeester en voorzitter door. Dit ondanks dat er veel materiaal tussen de drank naast het bord stond. De voorzitter sloeg tweemaal een remise-aanbod af “vind ik niks aan, dan speel ik liever door” waarna ie uiteindelijk ten onder ging: Nikkels – Van Berkum 1-0. Van serieus clubniveau was de partij die tot tegen elven zou doorgaan op het vierde bord tussen v.d. Griendt en van Agtmaal. Ed v.d. Griendt wist uiteindelijk te winnen en is de nieuwe koploper in onze ranglijst. Terwijl v.d. Griendt en van Agtmaal nog in opperste concentratie bezig waren verdwenen de overige duo’s naar de belendende ruimte voor een (té) gezellige nabbabel aan de bar met nog veel meer gegrinnik.

Voor de tussenstand en de uitslagen van speelronde 3 zie onze bijgewerkte resultatenpagina