Slotavond 2018/19: simultaan

Donderdag 25 april was het voor onze club al weer de slotavond van het schaakseizoen 2018-2019. Zoals gebruikelijk werd aangevangen met de jaarlijkse algemene ledenvergadering.

Een vast onderdeel hiervan is de uitreiking van de in het afgelopen seizoen bestreden prijzen in de vorm van de wisselbekers voor het Drieslag (rapid)schaaktoernooi en voor het algeheel clubkampioenschap waarom is gestreden in de interne clubcompetitie.

Beide bokalen, voorzien van een al illuster rijtje voorgangers in onze clubgeschiedenis, werden ditmaal door voorzitter van Berkum uitgereikt aan Wim Geurink, eindwinnaar van beide competities.

Nadat er nog  goedkeurend gekeken was naar jaarverslag, begroting en balans en er nog wat ideetjes gewisseld werden voor in de a.s zomerstop en het nieuwe schaakseizoen 2019-2010 kon een aanvang gemaakt worden met de simultaan-sessie. Traditioneel is de nieuwe clubkampioen de simultaan-gever. Wim Geurink mocht dus een avond lang rondjes lopen langs de broden waarachter zijn collega clubleden met zwart spelend plaatsnamen.

Hoewel er, kijkend ook naar de interne competitie uitslagen, wel enig verschil is in speelsterkte tussen onze clubleden is niemand ongenaakbaar en hangt een verrassing altijd in de lucht. M.a.w. het lichte verschil in algemene zin in speelsterkte biedt altijd ruimte voor verrassingen en is dus te overbruggen, saai is het nooit bij ons!

IMG_20190425_212029496

Leuk was het bijvoorbeeld om te zien dat de eerste speler die onze kersverse clubkampioen mat zette er eentje was die in de interne competitie helaas wat in de lagere regionen bivakkeerde afgelopen seizoen. Henk van Gijtenbeek (foto boven) zette pardoes onze nieuwe clubkampioen Wim Geurink weer even met beide benen op de grond en kon vervolgens met een lach op het gezicht de nog gaande partijen gadeslagen. Goed gedaan Henk!

Maar, dat moet gezegd, de clubkampioen zelf, deed het ook erg goed. Ga er maar aan staan een avondje langs de borden lopen van aan elkaar gewaagde clubopponenten, dat is een beste opgaaf. Uiteindelijk wist Wim toch nog twee spelers te verschalken en een remise uit het vuur te slepen. Op deze avond werd het in de simultaansessie Eerbeekse Schaakclub versus Wim Geurink uiteindelijk 4½- 2½.

IMG_20190425_224054029

IMG_20190425_210509269_BURST000_COVER_TOP

We duiken nu even de zomerstop in. Wellicht spelen we onderling nog wat losse partijen.

Een fotootje dan nog van uw webmaster 😉 (dank Gerrit Nikkels)

IMG_20190425_212022147(1)

Voor een foto-impressie van de slotavond, waarbij oud-lid Hil van de Burg voor voortreffelijke en zeer smakelijke hapjes had gezorgd, zie hier.